Et kõik ausalt ära rääkida nagu oli, pean ma alustama sellest, et juba esimesel väljamaale jõudmise päeval nägin ma tänaval mingit tüüpi, kes müüs mullitajaid. Ja mitte tavalisi, vaid selliseid püstoleid, et vajuta aga päästikule ja muudkui mulle tuleb. Geniaalne! Lisaks nägin ma kaks minutit hiljem, kuidas kärus lükati üht umbes-Stella-vanust, samasugune mullipüstol peos, sõrm päästikul, mullimeri rajana taga nagu tuules lehviv pruudiloor. Jah! Just selle ma pean Stellale üllatuseks viima! mõtlesin ma, geniaalne nagu ma olen. Ja Sophiele ja Liisule ka. Mõeldud, tehtud (ärge Liisule öelge, ta pole veel enda oma kätte saanud).

Miks see geniaalne on? küsib keegi, kes pole lapsevanem. Sest põngerjad armastavad mulle. Mitte “armastavad” nagu sina oma kingi või telefoni armastad ega isegi nagu sa oma hingesugulasest elukaaslast/koera/kassi armastad. Oo ei. Nad ARMASTAVAD mulle, nagu sina hapnikku ja H2O-d ja sööki. ARMASTAVAD ega saa ilma nendeta elada. Seda teab iga lapsevanem, kes eales on arvanud, et lapsele mullitaja viimine on hea idee. Iga lapsevanem, kellel on pilt silme ees juba udune ja kõikuv, sest ta on ennast peaaegu hingetuks puhunud.

Geniaalne, onju, sest nüüd tuleb ainult päästikule vajutada ja sellega saab isegi aasta-kaheksakuune hakkama. Medal siukse asja leiutajale!

Screen+Shot+2015-08-03+at+22.16.03

Näete? Töötab! Pildil demonstreerib mu geniaalsust Sophie. Vesse tutvub mullide imelise maailmaga. So far so good.

Ainult et ei. Ei. Ei ole geniaalne. Not one bit ei ole geniaalne.

Sest esiteks ei saa aasta-kaheksakuune hästi pihta, mis asi see päästik on ja miks seda vajutama peab. Selleks on ju emme, emme, emme, emme, EMME KEIU, EMME KEIU, EMME KEIU, okei anna siia, asi see mul näppu pääsikul hoida. Onju?

Ei. Nope. Üldsegi mitte. Asi pole selles, et raske oleks seda näppu mul seal hoida. Vastupidi! Nii kerge on, et mulle muudkui sajab! Mullivihm ja lõkerdav laps ja maailma parim üllatus üldse! Kuni see lõkerdav ja rõõmust jalgu trampiv lapseke… Libiseb ja pikali lendab. Sest põrand on seebivahune kõigist nendest mullidest. Ja püüa sa siis talle selgeks teha, et edaspidi mullitame ainult õues. Selle kisa peale oleks lausa naabervalla sotstöötaja ukse taga, mitte ainult kohalik.

Samas põrandatele mõjub hästi. Neid pole varem nii tihti seebiga (seebiga lausa!) läikima löödud. Kui minus oleks peidus koduperenaine, siis oleks see killuke mett selles tõrvapotis. Aga kahjuks ei ole, nii et ei ole.

Geniaalne, eks ole.

