Stseen algab. Ootame autos emmet, raudteejaama ees. Raudteejaama sees on kohvik.

Sophie: Me käisime siin eile. Enne. Siis kui memme sünnipäev oli. Kas mina käisin ka?

Ma: Jaa. Sina käisid ka. Ja Mia-Mai oli ka. Ja Stella… Stellat vist veel ei olnud, isegi kõhus ei olnud. Vist. Ma hästi ei mäleta seda enam.

Sophie: Stella oli ka. Ta oli sul kõhus siis.

Ma: Ju siis oli, kui sul nii hästi meeles on.

Sophie: Sul oli kõht siis paks. Tita Stella oli seal sees.

Ma: Jep, siis ta oli hästi pisike. Enam ta kõhtu ei mahuks.

Paus. Ilmselt mu vastus segas mingit mõtet, aga seda lõnga ei taheta enam katkestada. Ja lõngaots jälle käes:

Sophie: Aga kus tita siis on, kui kõht peenike on?

Ma: Siis on tita välja tulnud.

Sophie: Aga kus ta siis on, kui ta kõhus pole, enne kui ta kõhus on?

Oh I see what you did there. Klassikaline “kust lapsed tulevad” on juba läbitud teema, seda juba teab, et emmede kõhust tulevad lapsed. Uus level. Liisk langes mulle.

Ma: Tead, kõikidel tüdrukutel ja naistel on kõhus pisikesed munad. Ja nendest pisikestest munadest võivad kasvada beebid.

Sophie:  *katsub kahe käega oma kõhtu*

Ma: Need pole nagu kanamunad, need on hästi pisikesed munad ühes kohas koos. Nagu suhkruterad. Ja siis kui emme ja issi tahavad beebit, siis issi annab emmele ühe seemne, emme paneb selle munaga kokku ja sellest kasvabki beebi.

Sophie: Kas Stellal on ka munad?

Ma: Jaa, Stellal on ka samasugused pisikesed munad. Aga sinu ja Stella omadest veel ei kasva beebid, sest need ei ole valmis. Tead ju, kuidas suvel on kõigepealt peenra peal valged maasikad, aga neid ei saa veel süüa, sest need pole valmis? Tuleb oodata, kuni nad punaseks küpsevad. Beebid tulevad ka alles siis kui munad on küpsed. Ja kui issi on. Issi peab ka olema. Või noh, iga kord ei pea olema. Vahel on kaks emmet ja vahel on kaks issit. VAhel on mitu emmet ja issit. Vahel on ainult üks emme või ainult üks issi. Peresid on hästi erinevaid.

Sophie: Mina tahaks ainult emmet.

Ma: Siis läks hästi, sest sul ongi enamasti ainult emme. Aga issi on ka.

Sophie: Mul on palju emme ja issi moodi inimesi. Sina ja emme ja emmeemme ja issi ja onu Karl ka.

Stseen lõpeb. Emme tuleb rongi pealt. Järgmine level on juba soolas ehk “aga kuidas see seeme sinna kõhtu saab?”. Otsin selle Oliveri ja Ulrikese raamatu üles ja hakkan kaasas kandma, et oma elu kergemaks teha. Ma loodan, et ta õpib enne lugema, kui uued täpsustavad küsimused tulevad.

* * *

PS. Kas te teate, mis on Schrödingeri beebi? See on siis, kui leiad hommikul lapse seljalt villid ja perearst käsib jälgida ja pärast lõunat tagasi helistada. Sinnamaani on sul Schrödingeri laps, kellel samaaegselt on ja ei ole tuulerõuged.

