Meil käis eile jõuluvana.

IMG_4672

Eelmine aasta käis ka, siis ma kartsin, et kolmene tunneb ehk oma lihase onu ära. Ei tundnud. Tänavu kartis Karl, et äkki jääme neljasele jõuluvanamänguga vahele, sest Stelmar ju tunneb ikka oma issi ära.

IMG_4675

Not so much with the recognizing. 😀

Igatahes, käis siis jõulumees ää.

Siis tegi Sophie issi, kes USA-st külas on (Mehhikost pärit), meile uhke jõuluprae. Tõsiselt, kui on võimalus, siis sööge tema ema retsepti järgi tehtud liha. Täitsa hea kraam. (Ladies, he’s single.)

IMG_4667

Aga siis.

Stseen algab.
Jõuluvana on ära käinud.
Vanaema ja neljane Sophie pesevad jõuluõhtul hambaid.

Sophie: Nii tore, et meil jõuluvana käis ja kingitusi tõi.

Paus.

Sophie: Onu Karl võttis oma riided seljast ära ja pani jõuluvana riided selga.

Vanaema: Mida?

Sophie: Onu Karl oli jõuluvana.

Vanaema: Mina arvan, et onu Karl käis ikkagi poes piima toomas ja jõuluvana oli jõuluvana.

Sophie, leelotab: Onu Karl oli jõuluvana. Onu Karl oli jõuluvana. Onu Karl oli jõuluvana.

Vanaema hoiab naeru tagasi. Räägib meile ka vaikselt.

Vannituppa siseneb Keiu.

Sophie, leelotab: Onu Karl oli jõuluvana.

Keiu: Miks sa nii arvad? Mina arvan, et ta oli ikka poes, kui jõuluvana käis.

Sophie: Ei, Karl oli jõuluvana.

Keiu: Aga kui ta poes ei käinud, kust ta siis piima sai? Tal oli ju poest tagasi tulles piim kaasas.

Sophie: Ma ei tea.

Mõtleb.

Sophie: See oli teine Karl, kes poes käis. Kaks Karli oli. Üks käis piima toomas ja teine oli jõuluvana.

Sure, whatever makes sense to you, sweetie. Ju siis järgmine aasta tuleb naabri-Ivariga rääkida, et jõuluvana tuleks.* Aga vähemalt sai lapsele kahtluseuss pähe istutatud. Kaks Karli… Ulmeloogika sai ta minult! Tubli töö.

*

Hommik.

Sophie: Onu Karl, kas sina olid eile jõuluvana?

Karl: Ei, mina käisin poes piima toomas.

Kes see siis lapsele valetaks? (Retooriline.)

*

Karl, mulle: That’s it, järgmine aasta räägin Ivariga.

*

Käisime väikest Vesse Kalevit ka haiglas vaatamas.

IMG_4649

Selle pildi kohta kirjutas Sophie emme: “Madonna (tädi Keiu) (õe)lastega, häid pühi ja head vana aasta lõppu!”

Ja muidugi meiekas kuusega ja issiga!

IMG_4657

Emmega aasta tagasi:

1521555_10152125927037929_94219697_n

Ja nüüd:

IMG_4658

Veits vist on kasvanud. Nagu vanad eestlased ütlesid, mida suurem on beebi, seda lühemad on emme juuksed. (Siis kui ülikooli läheb, siis on mul vist jälle mõnesentimeetrine faux-hawk peas… Damn you, vanad eestlased. See sonks ei sobinud mulle üldse. (Aga mingid saksa turistid tegid sellest palju pilte. Ju siis oli šeff värk. (Jah, siis kui mina noor olin, öeldi lahedate asjade kohta “šeff”, mitte “mahe”.)))

* Karl rääkis Ivariga. Ivar naeris. Ja ütles, et äkää. Ju siis tuleb onu Veljoga sel teemal vestelda.

