Stseen algab. Vannituba.

Neljane: “Miks sa selle sinna paned?”

Oeh. Noh varem või hiljem pidi ta seda nägema ja tuleb talle selgitada. Aga miks see hiljem olla ei võinud? Väga palju hiljem. Nii palju hiljem, et oma emme on talle jõudnud rääkida, mis on menstruatsioon*.

Ma: “Noh, sest mul pole titat kõhus.”

Kuidas see küsimusele vastas, tarkpea? Ei vastanudki, sest…

Neljane: “Aga miks sa selle sinna paned?”

Ma: “Noh, vaata. Eeee… Sest mul pole titat kõhus. Kui emmel või mul on tita kõhus, siis tita sööb ka kõhus. Aga kui titat pole, siis see, mida tita sööks, tuleb niisama välja. Ja siis tulebki see siia panna.”

Jommaijoo. No kas oli raske seletada, et naistel on kõhus pisikesed munad. Ja kui need titadeks ei kasva, siis tulevad niisama välja. Aga vahel kasvavad titadeks. Aga ei, selle peale ju ei tule, kui sulle nelja-aastase uudishimu-prožektor ootamatult silma suunatakse ja sa püüad mõelda, kuidas selgitada päevi nii, et see ei seostuks lapsele mähkmetega. Sest mähkmeid kannavad tita Stella ja memm.

Kahjuks see esimene variant rahuldas ta uudishimu piisavalt, et enam pole küsinud. Muidu räägiks selle teise variandi ega tekitaks nelja-aastasel söömishäireid ja öiseid luupainajaid, sest beebid söövad verd.

Ja ta lasteaiakasvataja nägu ei tahaks näha, kui need uued teadmised lagedale tuuakse. Või noh, eks seda ole kuulda, kui valla sotsiaaltöötaja saadetakse ukse taha uurima, et miks me väikelast verega toidame. Ja veel millisega!

Sest vanad eestlased ei lasknud midagi raisku?

10706783_790560140997288_1509450683_n

Vastuseks teisele pealkirjas esitatud küsimusele, siis lapsed tulevad Imedemaalt. Nagu Alice. Jäneseuru kaudu. Meiekas tunneb end tunnelis nagu kodus. Ei mingit traumat sellest, kui ta viimati läbi tunneli reisis. Või siis just selleks tunnebki end seal nii hästi, et kojujõudmine?

 

* Ja mis on seks ja kondoomid (issand, ma loodan, et ma talle seksist ja kondoomidest rääkima ei pea, keeraksin selle ka raudselt metsa (samas oleks huvitav näha, mis kavalat pidi mul SEE metsa õnnestuks keerata (ei tea kas “Oliver ja Ulrike avastavad maailma” on ikka kõigi algkoolide raamatukogus olemas? Meie omas oli, säästis mu emale ühe vestluse, ma selgitasin hoopis talle, kust ma tulin (tema kiituseks võin öelda, et ta isegi ei muianud minu nähes mitte, mina ei suudaks end sedasi tagasi hoida)))).

